• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Tips om de online groei van jouw bedrijf een boost te geven

Tips om de online groei van jouw bedrijf een boost te geven

Je bedrijf online laten groeien kan een flinke uitdaging zijn, zeker als je niet precies weet welke strategie je hiervoor moet volgen. Gelukkig kunnen verschillende partijen je hierbij helpen. Ben je op zoek naar de beste, gerichte ondersteuning voor online marketing in de Achterhoek? Dan raden we je aan de website van Go4Goals zeker eens te raadplegen. Je bedrijf online laten groeien zonder hier een gerichte strategie op los te laten, is praktisch onmogelijk. Het begint met het in kaart brengen voor je wensen. Vervolgens dien je goed onderzoek te doen: wat is precies mogelijk? Welke middelen ga je inzetten om je doelen te realiseren?

Zo ziet een online groeistrategie er uit?

Een online marketing strategie bestaat uit verschillende fases en kan verschillende doelen hebben. Als je website pas net online is en je net begint met jezelf online profileren, dan is aantrekken van nieuwe bezoekers je belangrijkste streven. Je wilt je bekendheid vergroten. Misschien kennen veel mensen je bedrijf al van naam, maar kennen ze je nog niet van het online domein. Het kan natuurlijk ook zijn dat je helemaal op nul begint en je bedrijf pas net hebt opgericht. Wat je situatie ook mag zijn, er is altijd een gerichte strategie voor jou. Als je mensen eenmaal bekend hebt gemaakt met je website, je merk en je producten, is het noodzakelijk dat je hun aandacht vasthoudt en betrekt bij wat je te bieden hebt. Pas als mensen écht overtuigd zijn van jouw kunnen en de noodzaak je product aan te schaffen, zullen ze met je in zee gaan. Dit is de conversiefase. In deze fase werk je aan het vergroten van je omzet.

Hoe ga je te werk?

Het is allereerst van groot belang dat je je een beeld weet te vormen van wat bij jouw klanten speelt. Welke interesses hebben ze? Welke problemen kan alleen jij voor ze oplossen? Hiervoor dien je eerst een goed klantprofiel te hebben: waar is de klant naar op zoek? Denk vanuit de behoefte van de klant, ook als je je bedrijf gaat profileren. Hou het kort en bondig, verleid klanten met nieuwe content. Zorg dat content relevant en helder is en meerwaarde heeft. Werk aan een betrouwbaar imago. Maak beloftes waar. Kies voor een consistent design.

Belangrijkste uitgangspunt

Sta stil bij de waarde van unieke content, zoals responsieve web advertenties. Adverteer niet alleen op Google, maar ook op YouTube. Zorg dat je altijd zichtbaar bent en blijft. Het vertrouwen in je bedrijf vergroten doe je met reviews en klant testimonials. Creëer betrokkenheid op sociale mediaplatforms en hou mailinglijsten bij om mensen op de hoogte te houden.


Ook interessant om te lezen:

Overig

Introductie tot de technieksector

Werken in de techniek is een avontuur dat zowel voldoening als uitdagingen Lees meer...

Overig

4 Essentials voor het netwerkinfrastructuur in onderwijsinstellingen 

De digitale wereld is al een tijdje niet meer weg te denken Lees meer...

Overig

CRM: de meest kostbare investering in je klanten

In de moderne bedrijfswereld is het onderhouden van klantenrelaties van essentieel belang Lees meer...