• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Wat zijn de voordelen van Microsoft Dynamics CRM?

Wat zijn de voordelen van Microsoft Dynamics CRM?

Microsoft Dynamics CRM is super handig en eenvoudig te gebruiken CRM systeem dat door zowel grotere als kleinere bedrijven gebruikt kan worden. CRM staat voor Customer Relationship Management. Een CRM systeem geeft bedrijven inzichten in alle klantrelaties die ze aangaan. Zowel het binnenhalen van nieuwe klanten als het behouden van bestaande klanten wordt door Microsoft Dynamics CRM geregeld. Microsoft Dynamics 365 CRM komt de efficiëntie en productiviteit van je bedrijf ten goede. Omdat Dynamics CRM onderdeel uitmaakt van Microsoft, kun je met alle bekende Officetools (Word, Excel, etc.), maar ook Outlook aan de slag. Hierdoor is Dynamics CRM voor veel partijen een toegankelijk en simpel systeem.

Dit heeft Microsoft Dynamics CRM te bieden

De voordelen van Microsoft Dynamics CRM zijn drievoudig. Allereerst vergroot je je mobiele productiviteit. Daarnaast kun je verkoopkansen beter managen. Tot slot heb je meer zakelijke inzichten. Een toelichting: omdat het systeem je verkoop- en serviceteams vanaf elke locatie en op elk apparaat optimaal laat presteren (en de medewerkers altijd de juiste klantinformatie tot hun beschikking hebben), zal de productiviteit er flink op vooruit gaan. Je verkoopkansen gaan erop vooruit omdat iedereen binnen de organisatie automatisch tot de juiste informatie toegang heeft. Hierdoor kan er vol geïnvesteerd worden in een unieke klantervaring. In elke klikken kun je via Microsoft Dynamics contact leggen met de klant. Je zakelijke inzichten worden verbeterd doordat je van interactieve rapporten en dashboards gebruik kunt maken. Deze geven een grafische weergave van al je bedrijfsprestaties en de probleemgebieden.

Microsoft Dynamics CRM in de praktijk

Met Microsoft Dynamics CRM heb je alle relevante informatie op één plek staan. In de Cloud wel te verstaan, wat inhoudt dat elke medewerker er op elk gewenst tijdstip bij kan. Omdat alle data met elkaar in verbinding staat, kunnen afdelingen efficiënt en vlekkeloos met elkaar samenwerken. De marketing afdeling, sales-afdeling, customer service, maar ook operations en planning vullen elkaar moeiteloos aan. Omdat elke bevoegde medewerker tot een bron van klantinformatie toegang heeft, kun je data nog beter analyseren en de customer journey verbeteren. Met de juiste aanpak kun je klanten voor het leven aan je binden. Ontdekken hoe je met Microsoft Dynamics CRM de efficiëntie en dagelijkse processen verbetert? Daar gaat BusinessBase je bij helpen. Je ontdekt hoe je te werk moet gaan, hoe je relevante data interpreteert en hoe je op subtiele wijze de productiviteit van je bedrijf aanzienlijk kunt vergroten.


Ook interessant om te lezen:

ICT & Internet

Een diepgaande blik op Devoteq: Experts in SolidWorks tekenen

Bent u bekend met Devoteq? Dit vooraanstaande bedrijf specialiseert zich in engineering Lees meer...

ICT & Internet

Welke banen heb je binnen de ict?

Als je een richting op wilt gaan waar je veel baankansen zult Lees meer...

ICT & Internet

Optimaal contractmanagement en efficiënte factuurverwerking voor bedrijven

In de steeds complexer wordende wereld van zakendoen vormen het beheren van Lees meer...